فردا از آن بسته بندی های هوشمند است
یکی از موارد کلیدی دروپا 2016 تولید بستهبندی های هوشمند خواهد بود.
سنسورهای الکترونیک، بسته بندی را هوشمند ساخته است ؛ چاپ دیجیتال امکان شخصیسازی و ورژنسازی را فراهم میکند. در نتیجه طبق پیشبینیهای فعلی بازار بستهبندی تا سال 2018 به 975میلیارد یورو خواهد رسید. یک نمایشگاه ویژه جداگانه به نام (Packaging Touchpoint) اهمیت این بازار را نشان میدهد.
"سابین گلدرمن" مدیر دروپا ایدهای که در این بخش از نمایشگاه وجود دارد را حائز اهمیت دانست و گفت: " هدف ما استفاده بصری ازTouchpoint است که پتانسیل موجود در تولید و طراحی بستهبندی را نشان دهیم و اهمیت بازار در حال رشد را خاطر نشان کنیم. " نمایشگاه (Packaging Touchpoint) طراحان بستهبندی ، برندها، ارائهدهندگان خدمات که هماکنون در بخش بستهبندی کار میکنند یا برای کسانی که مایلند وارد این بخش شوند را هدف قرار داده است.
این بخش ویژه در سالن 12 با همکاری نزدیک انجمن طراحی بستهبندی اروپا (epda) طراحی و راهاندازی شده است.
"کلودیا جوزفز" مدیر پروژه (epda) گفت: " ما همهی جوانب دنیای بستهبندی را پوشش خواهیم داد : الزامات فنی / عملکردی، ملاحظات فرهنگی و اخلاقی، مقرون به صرفه بودن و بهره وری و طیف گسترده ای از بسترهایی که از طریق تکنولوژی مورد استفاده قرار گرفته اند."
برای اینکه نیازهای ویژه برای کاربران مختلف بهتر برآورده شود، (Packaging Touchpoint) به 4 بخش تقسیم میشوند_ بخش " غذا و نوشیدنی" ، " غیر خوراکی" ، "دارویی" و "آرایشی بهداشتی" .
نمایشگاه Packaging Touchpoint به شرکتها این فرصت را میدهد که ایدهها راهکارها، تکنولوژیهای مبتکرانه فعلی در بخش تولید و طراحی بستهبندی را مشاهده کنند.
به نقل از ایپینا